perjantaina, toukokuuta 06, 2011

I want to ride my bicycle...



... I want to ride my bike... ♪♫♫♪ 

Mitä tuumitte oheisten kuvien pyöristä?! 
 Itselleni tulee miltei pakottava tarve vetäistä 
kukkamekko ylleni,ja lähteä polkemaan kohti tanssilavaa :D 

Jos minulle olisi muutama vuosi sitten joku kaupannut tällaista pyörää, 
olisin varmaankin purskahtanut nauruun... ja todennut moisia löytyvän 
sukulaisten maalaistalon aitoista. Nyt pyörä näyttää ihanan nostalgiselta 
- voisin hyvinkin kuvitella polkevani moisella tuolla kylillä. 
Siinä kukkamekossakin :) 

Mutta halajan myös kunnon katupyörää, sellaista vauhdikasta ja modernia 
menopeliä millä voisi polkea kunnollisia ja tehokkaita lenkkejä.... miehenihän 
ostaa pamautti itselleen vuosi sitten katupyörän, kurkatkaapa täältä (klik)... 

Niin, mä siis oikeasti tarvitsen  uuden polkupyörän
Nykyinen pyöräni on nimittäin tasan 20 vuotta vanha!! Oikein havahduin kun 
tajusin pyöräni iän! Muistan nimittäin vieläkin milloin tuon rakkaan Crescentini 
sain.... edellinen pyöräni (kolmiovaihteinen hopeanharmaa Jupiter) oli varastettu
kotipihastamme ja löytyi muutamaa päivää myöhemmin lähimaastosta aivan
umpisolmussa. Vihdoinkin oli koittanut tilaisuus saada uusi pyörä - halusin
tietenkin Crescentin, ja tietenkin pinkin, ja tietenkin käyräsarvisen :D

Tähän päivään saakka olen rakastanut tuota omaa käyräsarvista, 5-vaihteista,
jalkajarrullista polkupyörääni. Enkä siitä haluaisi vieläkään luopua mutta nyt 
lienee jäähyväisten aika sillä pyörä pahus on mennyt ruostumaan oikein kunnolla, 
ja muutama osa alkaa olla kohtalaisen hapertunut...

... mutta minkälaisen pyörän 
minä nyt sitten haluan?!?!





Kuvat bongasin aivan ihanasta blogista, 79 Ideas.
Alunperin kuvat ovat Beg Bicycles -sivuilta napattu... siellä tarjolla
muutama suloinen menopeli, tarvikkeineen kaikkineen. 




13 kommenttia:

  1. voi kun ihanania kuvia! mäkin täällä pähkään pyöräasioita kun yksi ystävä haluis ostaa mun pyörän ja sit vois ehkä hommata itelleen uuden työmatkoja ja muita ajatellen. ja täällä alankomaissa noita pyöriä näkee niin paljon ja markkinat sun muut on täynnä kaikkea pyöräaiheista tavaraa ja tarviketta, pitäisi oikeastaan itsekin tsekata valikoimat kertaalleen läpi jos sitä meinaa vielä pyöräillä sitten siellä kotimaan päässä. viehättävimpiä musta on nyt tuon tyyliset vakaat ja vanhahtavat pyörät joissa olisi tanakka etukori. täällä niitä näkee päivittäin kun ihmiset käy toreilla jne. ja kantaa ostoksensa, kukkakimppunsa ja usein myös pikkukoiransa siitä etukopassa ;)

    VastaaPoista
  2. Upeita pyöriä!!! mulla on menossa juuri oman pyörän tuunaus ja eka kerros pinkkiä spray maalia on laitettu, jospa viikonloppuna saisin valmiiksi, saa nähdä tuleeko siitä sellainen kun suunnittelin;)
    Se uusi kukkamekko pitäis kai sit hankkia :D
    Mukavaa perjantaita sinulle !

    VastaaPoista
  3. Sori Marja, mulla on kans ollut niin hirveä kiire, että en ole ehtinyt laittaa mailia saatikka kommentoida sun ihaniin juttuihin (omien juttujeni kommentointeihin vastaamisesta puhumattakaan). Mutta ihana pyörä, tuohon kyllä kuuluu se kukkamekko. Absolut. Ja mennään Teerenpeliin vinkuille sitten, kun tää tilanne tästä rauhottuu. Toivottavasti sulla on ollut kiva viikko töissä :)!

    PS. Ai niin, ja sitten tuohon teidän telkkuhuoneseen! Mun mielestä se on kuule ihana tuollaisenaan!! Mutta jos jotain niin valkea lattia piristäisi. Tosin toi matto sopii nyt hyvin sinne eikä erottuisi siitä valkeasta lattiasta. Toisaalta, jos ei lattiaa uusi niin mitäs jos vetäis hirret valkokuullolla. Tosin kuten sanottua, se on juuri ihana tuollaisenaan <3

    Ihanaa Äitienpäiväviikonloppua :) Mä koitan tästä saada työsotkut alta pois viikonlopuksi (tämä aamupäivä jo mennyt akselilla lasku-hups-hyvityslasku-uusi lasku-hups taas- hyvityslasku jne :)! Palataan ! :)

    VastaaPoista
  4. Minulla on mustana tuo viimeinen polkupyörä ja kori myös koristeltuna kukkasilla.Mulla on siis pyörään laitettuna tuollainen teline edessä johon voi vaihtaa erillaisia koreja tai laatikoita. Täällä Hollannissa ei voi elää ilman pyörää. Ja tottakai niinkin muutkin paikalliset äidit mulla on kaksi lasta kyydissä useasti:)Kauppaostokset sekä 3 ja 4 vuotiaat:)Aluksi toinen istui edessä ja toinen takana, nyt kun nuorempikin on jo vähän isompi niin kummatkin istuu takana tandemistuimessa:)

    Ihania kuvia:)

    VastaaPoista
  5. Minä haluan noista minkä tahansa!!!
    Juuri tuollaisen ihanuuden haluaisin omistaa.
    En puna-mustaa Marin maastopyörääni. =(

    VastaaPoista
  6. Voih! Jonkun tuommoisen just mä haluaisin. Mieluiten valkoisen ja isolla korilla. Ja sit helmat hulmuten torille mansikoita ostamaan. :D Oispa ihanaa!! Mun kymmenen vuotta vanha pyöräni on hyvässä kunnossa, mutta sillä on huono polkea ja se ei ole kaunis. Eikö siinä ole hyviä syitä alkaa katselemaan uutta pyörää!? :)

    VastaaPoista
  7. Hurmaavia menopelejä! Mä rakastan pyöräilyä. Pyöräilin aina ennen töihin. Nyt olen päässyt liikkeelle croozer pyöräkärryn kanssa. :)
    Hyviä pyöräostoksia!

    VastaaPoista
  8. Ihania kuvia, voi vitsi miten kauniita <3 Ja pyörähän on ihan täydellinen! Mä en ole lapsuuden jälkeen huolinut mitään uutta pyöräkseni. Siitä syystä olenkin hurjastellut oikein kunnon "mummopyörällä". Edellinen parempi harmikseni varastettiin, mutta on se nykyinenkin ihan hyvä.. Pitäs varmaan keväthuoltaa :) Ihanaa viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista
  9. Aika hauska yhteensattuma; postasin juuri aamulla omaan blogiin noita samoja kuvia valtakunnallisen pyöräilyviikon merkeissä =)

    VastaaPoista
  10. Ihanat kuvat pyöristä, niistä tulee fiilis kiireettömästä kesälomapäivästä =)

    VastaaPoista
  11. oijoi, ihania pyöriä! Mullekin kelpaisi ihan mikä tahansa noista pyöreämuotoisista kaunottarista. Arvaa, mihin mä nyt menen surffaamaan? ;)

    Ihanaa äitienpäivää!

    VastaaPoista
  12. Ihania kuvia pyöristä! Upeita tunnelmia. :)
    Kukkamekkoa pitäis alkaa metsästämään... mieluinen pyörä kun on jo olemassa. Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  13. Moi! Ihana blogi sinulla, ensimmäistä kertaa tänne eksyin ja ihan pakko kommentoida sun pyöräjuttua sillä itsellänikin on pyörävarastossa 20v vanha 5 vaihteinen pinkki käyräsarvinen Crescent ja niin heikossa kunnossa että uuden ostamista olen tässä koko kevään haaveillut. Hauska sattuma :) Ilosta kesän odotusta toivottelee: Noelly

    VastaaPoista

Kiva kun kävit! Ja vielä mukavampaa kun jätit kommentin :)